Servisní Lägler dny
„Lägler dny“ probíhaly půl roku, od 1.1.2002 do
24.6.2002, u prodejců firmy Supellex. Majitele firmy pana Pavla Kašpara
jsme při této příležitosti požádali o odpověď na několik otázek:
Co vás přivedlo k nápadu provádět Lägler dny ?
Tento nápad jsem dostal po návštěvě mateřské firmy Lägler sídlící v
Německu, kde jsem absolvoval třídenní školení na servis brusek této
značky. V Německu existují vozy, které provádějí kompletní servis.
Zpočátku nebyl brán tento nápad u řady prodejců příliš pozitivně, ale i
přes veškeré negativní ohlasy jsem od svého záměru vybudovat servisní
středisko a postupem času pořídit i servisní vůz neupustil. První
zkouška, zda by mohl fungovat servisní původně plánováný týden spojený s
předvedením kompletního sortimentu strojů, nevyšla podle očekávání, a
proto jsem zúžil celou akci na jeden den, který by měl být zaměřený
hlavně na servis strojů a ukázkou celé kolekce.Kde
jste získal pracovníka s příslušnou kvalifikací? Takového
pracovníka jsem nemusel hledat, protože ve vlastních řadách tohoto
pracovníka mám. Provedli jsme pouze výstavbu dílny vybavenou patřičným
nářadím. Je to pan Karel Pospíchal, který u nás pracuje 6 let,
podlahářstvím si prošel od začátku, a proto je schopen se do
problematiky podlaháře vžít, což je velice důležité. Pan Pospíchal je
vyučen jako mechanik seřizování CNC strojů a práce se stroji je jeho
koníčkem. Čeho si na vašich Lägler dnech váží
zákazníci nejvíce ? Těžko říci, při dnešním shonu, který
většina firem má asi toho, že nemusí stroj nikam odvážet nebo posílat a
čekat několik dní na to, až se jim vrátí zpět. Lägler dny jsou
naplánovány na celý rok dopředu – který den u kterého prodejce, a tak si
podlahář může na daný termín určit, které brusky si nechá u daného
prodejce opravit a zkontrolovat. Technik nejenom stroj prohlédne, ale i
seřídí, vymění vadné součásti, provede revizi elektroinstalace, ale
poradí podlaháři, na co si má dát při práci pozor, co kontrolovat a jak
může stroj v případě nutnosti seřídit sám. Tím podlahář ušetří nejen
čas, ale i peníze, přestože je servisní prohlídka
placena.
(převzato z časopisu DOMO č. 5/2002)
|
|
|